De afgebladderde deur gaat piepend en krakend open. De makelaar laat ons binnen. Als ik links kijk zie ik het stro van de isolering in de muur. Rechts ontbreken er een paar tegels in de oude vloer. Overal waar ik kijk zie ik wel iets, decoratie, een scheve kast, nog meer decoratie.
De makelaar heet ons welkom en we lopen de trap op naar 4 hoog. Het laatste trappetje loopt uit op de zolderdeur en doet me denken aan 1 van de torenkamers in de Harry Potter film van afgelopen weekend. Inclusief de stof en de ragen.
Zie je de potentie?
Op het moment voel ik alleen maar onrust en ik besef me dat dit hetzelfde is wat ik voel als ik op een website kom die niet klopt. Veel verschillende kleuren, teksten niet goed uitgelijnd zijn, geen duidelijke koppen, slechte foto’s. Al met al is er dan geen visuele identiteit aanwezig.
Mijn klanten hebben veel kennis
Alleen op een ander vakgebied. Ze zijn professionele en kundig. Alleen moeten hun klanten door hun website heen kijken. De potentie en professionaliteit is (nog) niet zichtbaar. En dat ergens doorheen kijken, dat doen we niet als we op een website kijken. Dan klikken we liever weg en gaan we opzoek naar iemand anders. Dag klant!
Hoeveel beter verkoop je als je huisstijl wel klopt?
Je niet alleen professionele bent maar ook uitstraalt. Je kleuren en lettertypes kloppen net als een huis wat opgeruimd en opgeknapt is. Zodat je klant er niet over na hoeft te denken of je wel professioneel bent maar het meteen ziet en dus ook voelt.
Zou je huis dan niet veel makkelijker verkopen en meer opleveren? En zou je bedrijf dan niet makkelijker meer klanten aantrekken? Als je waarde meteen zichtbaar is?
In het geval van dit huis ben ik er blij mee. We hebben dit fantastische huis inclusief de Harry Potter vibe kunnen kopen voor een lagere prijs. Maar mijn klanten gun ik meer. Betaald worden voor de waarde die ze bieden.